2012-09-26
15:39:27

Hemmaträning

Som alla vet så är jag inte den mest vältränade personen i universum. Inte ens i Växjö. I vårt hem är det nog hunden som står för den mest vältränade kroppen. Hans BMI ska vi inte ens diskutera. Men eftersom våren var ganska så okej fylld med träning och början av sommaren likaså, vägde jag upp tiden efter semestern med att inte träna alls.
 
Dock fick jag blodad pilatestand efter vårens tid på gymmet, så en sådan är nu införskaffad sen en tid tillbaka. Där utförs diverse övningar och om man står en bit ifrån kan man nog tro att det är ett djur av större art som försöker föda fram något av ännu större slag. Exempelvis mammut.
 
Igår införskaffades ytterligare ett redskap. Rättare sagt två stycken - wait for it - hantlar. 3kg stycket. Oh herregud tänkte jag först. Det tänker jag nu också, efter ett fyrtiominuterspass på balkongen. "Du sa var? Ursäkta?". Ja, det är en vanlig fråga och det mest vanliga svaret är att det är där som platsen och luften finns. Vi har en tvåa på 58,3. Där får man inte plats. Men på balkongen får både boll, hantlar och till och med jag plats.
 
Eftersom planerna för framtiden är storslagna, så är det nog bäst att jag försöker komma i form nu.
Ingen cola och inget godis (inget chips eller liknande heller) på tre veckor. Än har inte suget kommit, men jag väntar på det. Och när det kommer - då slår jag min ena hantel i huvudet på suget. Suget ska DÖ.
 
Dagens låtlista:
  • Healing Waters - Relaxation Meditation Yoga
  • I´m number one - Robert Ramirez
  • Love is a gamble - Victor Magan
  • Amazing - Danny Saucedo
  • Titanium - David Guetta feat. Sia
  • E.T. - Katy Perry feat. Kanye West
  • Telephone - Lady Gaga & Beyoncé
  • Sexy and I know it - LMFAO
  • Breakaway - Kelly Clarkson
  • Follow Trough - Gavin DeGraw
 
Boll från Stadium, 199:- l Hantlar från Rusta 99:-
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: