2012-09-21
14:52:53

Älskade mormor

Jag saknar dig. Jag saknar dig. Jag saknar dig.
Utan dig och ditt skratt blev livet genast lite gråare. Men sakta börjar vardagen komma ifatt och det där ljuset som blev mörkt när du dog, började komma tillbaka. Nästan varje dag påminns jag på något vis att du är borta, att din resa tog slut. Och det är inte alltid med glädje - ibland är det med stor sorg och tunga tårar. Nu har jag hittat ett sätt att få behålla den där glada känslan lite oftare. Att vara utan dig är som att en bit av mitt hjärta tynat bort - men nu bär jag ditt minne runt min hals, som en påminnelse om att jag aldrig, aldrig någonsin ska glömma dig...
 
Smycke och kedja från Inova Design
Kommentarer:
2012-09-21 @ 17:34:03
#1: lismarie wredling

Åh älskade barn, vilket underbart smycke. Har du vunnit det? Jag saknar henne oxå varje dag, varje minut finns hon i mitt hjärta. Ibland gör det ont, ibland med ett skratt, hon fattas mig min underbara mor. Puss

Svar: Fina mamma! Jag har köpt smycket! Valde den turkosa stenen för att det är min månadssten och texten var så självklar! Puss
Jennifer Jones

2012-09-21 @ 20:54:26
#2: Marie Gellerstedt Bergvall

Åh så fint halsband och så vackert att hedra henne så. Trots att jag inte funnits i hennes liv så länge som er och inte har blodsband som er så saknar jag också henne och tänker ofta på henne. Kram älskade vän <3

Svar: Hon var vacker min mormor <3Och det är bara skönt att det finns så många som jag kan dela mina minnen med!! Kram underbara du!
Jennifer Jones

2012-09-23 @ 22:17:05
#3: Lina

Min farmor gick bort i juli. Det var första gången på några dagar som det var varmt på morgonen när jag skulle till jobbet och för första gången på länge tog jag på mig en klänning. Jag hann vara på jobbet i 20 minuter innan mamma ringde och berättade att farmor var död.

Precis en vecka efter var jag till kapellet och klädde henne tillsammans med begravningsentreprenören och gjorde henne fin. Lockade hår, målade naglar och kramade och pussade.

Sedan kom begravningen.

Min farmor var en stor del av mig och ända sen dess känns det som att mitt hjärta är sönderslaget och det är svårt att andas.

Jag förstår saknaden efter din mormor.

Det gör för jävla, jävla ont :(

Svar: I onsdags var det 2 år sedan mormor flög till himlen. Jösses vad tårar kan rinna när man minst anar det! Tack för dina fina ord och försök att bortse från att jag svarar på din kommentar ca 3 år efter att du skrev den :P <3
Jennifer Jones

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: