2013-04-17
18:41:31

Kvällens middag

Ikväll blir det fiskpaket till middag. Jag tycker om att laga mat men är långt ifrån nån mästerkock. Dock tycker jag att glädjen kompenserar för kunskapen ibland!

Kvällens fiskpaket innehåller:
• hokifilé
• vitlökssalt (flingsalt)
• salladskrydda
• citronpeppar
• morötter
• rödlök
• tomat
• smör

Salta och peppra filén och lägg på en bit folie. Skär rödlök i "halvmånar" och tunna skivor tomat och lägg på fisken. Skala bort skalet på en morot och fortsätt sedan att skala så du får långa, tunna bitar morot! Lägg även dessa på fisken, krydda med salladskrydda och ringla över rikligt med smör. Vik ihop foliet och "paketera" fisken. In i ugnen på 175 grader i ca 20 min. Servera med kokt potatis!

Till detta gjorde jag en sås på creme fraiche, kaviarmix och rödlök. Det räcker med det lilla ibland!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: