2013-04-10
22:56:07

Gårdagen

Gårdagens besök hos barnmorskan gick snabbt och smidigt, dock är det någon form av babyboom Sverige över så tiden som barnmorskorna har till sina patienter minskar då det är så fruktansvärt många som ska föda nu i vår/sommar. Därför fanns bara en halvtimme att disponera denna gång.

Vi har "turen" att få gå på ett till ultraljud för att få se bebis då mitt BMI är såpass högt att de anser det som en lämplig "åtgärd". Alltså - ett tillväxtultraljud står på schemat. Förhoppningsvis redan om två veckor!

Alla prover såg fina ut och inga bakterier i urinen. Jag har under den senaste veckan känt att det "drar" i urinröret och jag behöver kissa oerhört ofta. Värst har det varit när jag nyss kissat och direkt efteråt känt mig nödig igen, what a feeling! Barnmorskan sa att hon kunde känna efter var Gargamel hade placerat sig i magen och visst var det som hon trodde - vår lilla ögonsten ligger och studsar runt på min urinblåsa. And that's the feeling!

Vikten då?!
Min vikt är ju inte av den mindre karaktären, den står ganska högt i kurs. Precis innan jag blev gravid hade jag gått ner ca 6kg och var på god väg på min viktresa. När jag plussade dröjde det inte länge innan jag steg upp 2kg på vågen och det blev också inskrivningsvikten. Nu är inte vikten något jag fokuserar onödigt mycket på, då det viktigaste är att bebis och jag mår bra, men tanken av att öka 30kg har många gånger skrämt mig. I vilket fall som helst:
I v.30+2 har vikten gått uppåt med 3,1kg (vilket känns väldigt ok).

Gargamel (arbetsnamn) sparkar hejvilt och verkar satsa på seriös boxningskarriär. Men lyckliga är vi ändå, snart är hen här!!!

För övrigt har jag dragit på mig feber och nån form av bihålesmärta. Jag har tamejfan ont i ansiktet... Fråga mig inte hur jag lyckats, men ont gör det! Så nu knaprar jag alvedon och tackar min lyckliga stjärna att jag inte blivit magsjuk igen. Godnatt!

Kommentar:
2013-04-11 @ 19:19:38
#1: Lill-it

Du är så fin. <3
*klappar på lilla maggen*

Svar: Aaw, tack underbara du! Vad kul att du fortfarande läser bloggen :D <3
Jennifer Jones

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: