2013-04-02
21:54:00

Flytt, graviditet och vardagen

Vi packade flyttkartongerna och lämnade höghuset för radhus. Åttonde våningen mot markplan. Känns... otroligt. Bra. Skönt. Men det finns myror. Shiet. De flesta som känner mig vet att jag avskyr småkryp och nu känns det lite som om jag valt att leva Farmen-goes-radhus. Här finns alltså spindlar, myror och diverse med små pinnande ben. Jag bor lite för nära marken, men jag lär mig nog.
 
Den gravida kvinnan kämpar på. Alltså jag. Hittills har jag ju som bekant dragit på mig en kronisk dygnet-runt-smärta som alla gravida känner till: FOGLOSSNING. Och diverse ryggproblem med/i diverse nervtrådar. Det bubblar och sparkas och hickas, magen skumpar och guppar. Gargamel verkar trivas därinne och jag hoppas att hen inte har några planer på att titta ut än på en stund. Vi är nu i vecka 29 och nu börjar jag ändå se slutet på denna underbara pina. Vissa dagar älskar jag att vara gravid. Vissa dagar not so much.
 
Vardagens slit visar inte sin frånvaro direkt. Kroppen ska tydligen fortfarande fungera som vanligt, dvs jag ska fortfarande laga mat, städa, jobba, duscha och framförallt får jag inte glömma att klä på mig. Det är så satans jobbigt ibland att jag får panik bara jag tänker ordet "strumpa". På torsdag kommer mamma hit tillsammans med lillebror C och det ska bli så skönt att få vara barnslig och omogen i mammas sällskap igen. Tänk att jag fortfarande i vuxen ålder nästan kan börja gråta när jag inte förstår mammas stickbeskrivningar. Åh vad jag älskar min familj, det är väldigt tråkigt att bo 43 mil ifrån varandra ibland. 
 
 
Kanske att våren gör sin entré snart...
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: