2012-10-21
12:31:25

VECKA 7

Vecka 7  (6+0)

KROPPEN: Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider.

EMBRYOT: Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska senare bli hjärnan. Här kan man med ultraljud se embryots hjärtaktivitet.
 
MINA TANKAR  ♥
Idag går jag in i vecka 7. Denna vecka har varit ganska lugn, men ett illamående har börjat göra sig hört. Jag har jobbat men känt mig konstant trött och det sliter ganska mycket på psyket. Men glad är jag ju ändå, för vår lilla hemlis i magen
   Nästa tisdag är det dags för inskrivning hos BM. Kändes som att jag fått vänta väldigt länge sen jag plussade på att få komma dit, alla tips och det stöd jag behövt ha av en barnmorska dessa veckor har jag inte fått, men jag antar att det kommer. Har börjat äta folsyra och försöker ta en promenad om dagen för att hålla igång, dock gör tröttheten det svårt att faktiskt ta mig för saker. Åh vad jag vill att det ska gå några veckor till så att vi får dela med oss av vår lycka!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: