2011-04-25
09:36:02

Tvätten kallar.

Klockan 10:00 börjar min tvättid. P jobbar och jag har rastat hunden och ska nu packa ihop all tvätt för att traska ner fyra trappor till huset på gården. FYRA trappor - UTAN hiss. Charmigt.

Om vår lägenhet var en bostadsrätt skulle det se ut som följande i en annons:
"I detta charmigt röda (Läs: lätt orangerött) tegelhus på fjärde våningen ligger denna, något intressant planerade lägenhet på 53 kvm. För den som är hurtig är den bra belägen uppför två standard trappor och en spiraltrapp till fjärde våningen. Eftersom fastigheten är byggd utan hiss bör inte den som är konstant skadad eller kinkig visa sitt intresse för denna våning.

I hallen möts du av en bred transportgång mot kök, beläget till höger och vardagsrum, till vänster. Den första avfarten till höger går dock mot toaletten. Med pastellfärgade väggar och ett spännande grönt golv blir detta hemmets oas då det under sommartid blir ca 43 grader varmt i övriga lägenhet.

Sovrummet är spännande byggt med två dörrar. Den ena leder rakt in i bokhylla, den andra ut till köket. Detta för att valmöjligheten ska finnas enligt standard. Vardagsrummet är inte gigantiskt, men välplanerat. Genom en dörr kommer du ut till en inglasad balkong där du kan ge dig fan på att det är som ett växthus.
"

Tur att vi bor i en hyresrätt ;)

Kommentarer:
2011-04-25 @ 10:26:46
#1: Milla

Ja, ibland är det allt tur att bo i hyresrätt!

2011-04-25 @ 11:39:03

Absolut!

Sen fick jag för mig att rensa golvbrunnen i duschen också. Jag kan inte beskriva med ord vilken känsla jag hade i kroppen då :P

2011-04-25 @ 22:21:23
#3: Lina

Åh, vad glad jag blir över att du börjat blogga igen! Hoppas allt är bra med dig!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: